onsdag, april 01, 2009

"Kärlek är för dom. Dom som har tur."

Sitter och myser här i soffan med Trollet. Vi lyssnar på Thåströms senaste skiva, Kärlek är för dom. Väldigt bra är den. Är lite kär. Ännu mer bestämd på att stå längst fram i sommar oxå.

Det är en bra dag idag! Allt känns bra och tillfreds faktiskt. Var inte en sån dag igår nämligen. Ela åker på fredag och är borta två veckor, Trollet och jag åker på lördag och är borta över helgen bara. Sen ska vi vara själva här hemma i två veckor. Oj vad jag kommer känna mej ensam, som en gräsänka. Har vant mej vid att Sötisen kommer hem om eftermiddagarna och alla vet vi ju hur sällskapssjuk jag är *fniss*

Vi har vart ute och gått idag. Saga gick halva vägen hem från stan. Resten åkte hon sjal. Längtar till vi slipper overaller och tjockjackor blir enklare att bara ha sjal med sej då. Skulle haft en sele, men den var jag ju knäpp och bytte bort mot en annan sjal. Ja ibland undrar man ju vad man tänker med. Skulle gå och fixa leg papperna men halvvägs dit upptäckte jag att Saga tagit passet ur min jackficka så det var inte med och då blir det svårt. Sen tänkte jag även köpt present till Kusin-Vitamin men insåg att om jag vill ha mat resten av denna månaden så får hon vänta. Kusin-Vitamin får paket när jag kommer hem istället och ska dricka vin och vara odräglig och bada hennes badkar ;) Ja för hem ska vi ju snart. Om en månad står jag vid Ransoklippan och ser på första maj brasa med Trollet på ryggen. Myysigt! Längtar lite efter Varberg nu när jag vet att jag ska hem "snart" och att Ela ska dit på fredag.

Ela har mejlbombat mej med skotrar och vardagsrumsbord, då hon sålt det vi redan har. Fanns en del fina på CC må jag säga. Soffbord då inte skotrar för skotrar vet jag ingenting om. Så tyckte Ela att jag ska fara runt nu hon är borta och provköra en massa, hmm som jag vet hur dom ska låta, bete sej etc vad man nu tittar på.

Tvättberget krymper, sakta men säkert. Lägenheten är tillbaka i sin vanliga oreda med ett stort diskberg igen, som vanligt. Jätteskönt att vi satt upp en grind till köket. Nu kan man laga mat utan att Saga håller på å river ut alla kastruller och konservburkar.

Trollet har förövrigt kommit på att man ska vakna vid 05 första gången å sen somna om för att sova till 06. Jag är inte helt såld på denna nya idén. Jag står för att det är inte morgon innan tidigast kl 07. Så vi har sovit middag klart redan vid 10-11, det är ganska skönt dock för då hinner man ju ut innan lunch.

Ringde åt Camilla i går och tyckte att hon skulle ringa rektorn så att vi kan få en dagisplats nu. Bara att erkänna för mej själv att jag inte kommer gå på öppna. Det är ett för stort steg att göra själv. Jag vågar inte. Funderar på att ta mej kraften att dra ihop en sjalträff då är det ju inte lika många mammor och inte lika många barn. Vi får se =)

Inga kommentarer: