torsdag, april 09, 2009

"Livet är så underbart när man korkad, tom och glad"

Längtar efter vår i Varberg idag. Kan beror på att jag lyssnat på låten som textraden i titel. "Jag är en vampyr" är smultrondricka och vodka, buss in till stan och hjärtformade solglasögon =) Linda det är det vi får sysselsätta oss med när jag är i Varberg, förutom att maja "precis som vi brukar" =P

Nu sover äntligen mitt lilla barn. Äntligen är verkligen ordet. Puh! Hon vill inte sova om kvällarna längre. Note to self inte ändra rutiner. Vi ska sova middag innan lunch inte efter. Hmm hon är lätt det lilla trollet ibland men söt är hon! Innan idag när hon stod i köksfönstret och tittade ut så ropade hon till sej mej å klappade mej på huvudet. Sötisen! <3

Nu glömde jag bort att blogg ett tag och fastnade i en tråd på SjalBarn om ballong inredning. Jag har ju ifs drömt redan drömt om våran sommar balkong så den är ju redan klar ;)
Kom på att man säkert köpa billiga (fula) ballonglådor på CC och sen pimpa så dom blir snygga. Sen har vi två ljusslingor i form av blommor, som att vi behöver dom här uppe med midnattssolen. =) Japp så nu ska vi odla. Nästa vecka är det hitta frön dags. Så om nån vill berätta vart man köper odlings saker i Kiruna så kan man gärna berätta det nu! =)
Jag vill ha en hängmatta egentligen men den får nog inte plats ifs så skulle man kunna hänga ihop den vid vissa tillfällen men jaa då ska jag ju ifs fortfarande ha råd att köpa den. Tvätten ska ju få plats där ute med kom jag på nu. Ela: Vi skulle köpt en sån där hänga tvätt grej som Jonas har på IKEA ändå. Hmm vi får hoppas att "någon" ska på IKEA snart haha
Hmm inte smart å titta på IKEAs hemsida.hihi Jag älskar IKEA, men det var la ingen nyhet =D

Har jag bloggat om när vi var på Coop? Hmm nee det tror jag inte för det känns som om det var igår.. eller? Hmm jaa mitt kort funkade inte iaf. Efter att jag hade storhandlat och lyckats packa ner allt i vagnen. Tur minuten finns utanför och där funkade mitt kort bara fint.. konstigt!

Idag har vi haft sov-och-städdag Saga och jag. Sovandet har gått bra dock inte städandet. Köket ser bättre ut och alla förpackningar till källsorteringen ligger i kassar. Borde så gå med dom. Jag har haft The Big Bang Theory-maraton idag när S har sovit. På eftermiddagen såg vi Bolt tillsammans och Saga satt som ett ljus en hel halvtimme =O Det är långe för att vara mitt barn.

Borde nog gå å lägga mej.. känns som om jag bara svammlar, det enda som är i mitt huvud är hur våran ballong ska se ut. Vill att Ela ska komma hem nu!

Var och beställde mitt leg igår. Bara nästan en månad försent. Det gick ut den 26 mars. Kom på att det kan bli svårt att flyga hem om jag inte har ett leg, krogen med.

Camilla har ju pressat rektorn här på vårat område att hitta en barnomsorgsplats till Saga och nu verkar hon ha hittat en, hos en dagmamma. Ingen är säkert ännu men när vardagarna börjar igen så vet vi! =)

3 kommentarer:

ViolBlues sa...

Åh åh smultrondricka och vodka och DEJ!! Tokigt lovli! Fan jag längtar tills du kommer nu med. Ska se till att inte bli sjuk då bara. :) Löv!

Mikaela sa...

Hihi! Jag vill hem och mysa. Hörde att snön börjat smälta. NEJ! =( Usha!
Vår BALLONG ja <3 Den kommer kanske tillochmed vara BÄTTRE än blomtanten. Vi får gå o knacka på där!
Ni är så duktiga. Men vi får sommarstäda när jag kommer hem. Det dåliga samvetet bör ju tas tag i! :o
SAKNAR ER!

Frida sa...

Odlargrejerna finns på Coop =) Billigare än blomaffärn och bättre utbud. Buchts brukar också hålla med såna saker. Om ni vill ha två blå krukor (ganska stora) kan ni få dom av mig. Ska ge upp mina odlardrömmar, har helt enkelt inte tillräckligt gröna fingrar =D Kram