lördag, april 25, 2009

Dagens läsning

Jag läser ju hur mkt bloggar som helst nu mera.
Jag som inte alls la mkt tid vid datorn innan.. Haha gissa vad jag gör nu?
Japp och imon ska jag lyckas på IRC att fungera med, så jag slipper tjata hål i öroen på Ela hela tiden.

Fredrik Strage
skriver i dag i DN en väldigt bra krönika.
Avslutas med:
Nej, det är lika viktigt att den nedladdade musiken återlämnas till sina rättmätiga ägare: artisterna. ”It belongs to them, let’s give it back”, för att citera det rättrådiga, australiska bandet Midnight Oil. Därför bör vi genast returnera illegalt nedladdad musik till skivindustrin genom att mejla den till musikretur@ifpi.se. För att filerna inte ska hamna i oordning måste de olika musikgenrerna mejlas i bokstavsordning under kontorstid. Ni kan alltså skicka acid house och afrofunk redan i dag men får vänta med calypso tills på tisdag.
Smubblad över ett fint blogginlägg appro på TPB-domen. Ska en dömas för medhjälp till upphovsrättsbortt ska ALLA! Tror dock inte att Peter Seilgs anmälan kommer göras så mkt med av Farbror Polisen.

Detta inlägget är förvissa gamlat men det visar att det inte bara är finniga tonårsgrabbar som är Piratpartister. Ung Pirat var dessutom uppe i 16% tjejer här om dagen.

Nu vill Ela att jag ska nana kudden och släcka i taket så det där om att Domaren i TBP-målet nog var jävig kan vi ta en annan dag. Håller förresten på att läsa domen. Det tarlite tid men igenom den ska jag. Läser oxå om tillslaget där för några år sedan.. jaa mkt i huvudet just nu!

Imorgon är det altion för The Piirate Bay här i Kiruna, men även i Gällevare och Luleå, kl 13.00. I Kiruna är den på Kupol troget. Be there!

Inga kommentarer: