måndag, april 20, 2009

Saga badar..

.. och jag bloggar.

Vi har varit hos dagmamman i dag och hälsat på. Saga var det blygaste lilla troll man kan tänka sej. Låter väldigt mkt som det barn vi alla känner eller hur? =P
Det gick över efter en stund och sen var det high life. Hon och N, som är lika gamla, packade var sin väska och gick på tur. Jag satt och pusslade med, Oj nu blev det svårt dom har två barn som börjar på N känner inte riktigt att jag vill hänga ut hela dagmammegruppen på nätet asså, 5 åringen.
Lena, dagmamman, gick med på tygisarna! YAY! Så nu ska har shoppas pockets utan fleece!
Fast innan den säljes annonsen åker ut ska jag lyckas räkna och sätta pris på vikisarna som jag redan har köpare på =D
Annrs har jag mest sovit idag. Var jätte trött. Saga blev glad när Ela kom hem på lunch mamman var aptråkig å hade somnat i soffan nämligen.. =/ Saga somnade ett tag efter att Ela gått igen tror jag, verkade så av hur förvånad Ela var över hur Trollet sover.

Igår var söta vännen här igen =) Som vanligt, men det är oxå väldigt trevligt. Vi åt ost-founde som var väldigt god! Ela mixade samman alla recept så att vi hade alla ingredienserna hemma. Väldigt lyckat resultalt och nått vi så kommer göra igen! Vi hade lite filosofiska funderingar på att vi är jobbiga att umgås med för utomstående eftersom det är hysteriskfnittrade åt internskämt alltid. Mat är roligare här uppe alltid, eller mat och mat man får ju kanppt i sej den för man ligger dubbelvikt över matbordet.

Frida var även en sötnöt och färgade håret på mej. Choklad blev färgen denna gång. Lätt är det att välja färg när Ela står och skriker "Det är våran tur nu! KOM!" Men det blev ju en bra färg som tur är =)

Sa ju att söt-Trollet badar och här kommer en bild på henne:




I övrigt verkar det vara ett ypperligt tillfälle att övervinna min telefonrädsla just nu, dels borde jag verkligen ringa doktorn(har EN svullen mandel i halsen) och sen skulle man kanske ta och ringa lite EU-parlamentariker i morgon oxå.
Det är nämligen så att imorgon så ska EU-parlaments ITRE-utskott rösta om telekompaktet. Telekompaktet? säger ni, gjorde jag med för nån dag sen. Men nu läser jag både DN och SVD tillsammans med en väldans massa bloggar och funderar och tänker så mkt att det mummlar ut massa pirat/fildelning/upphovsrätt/konstiga lagförslags saker ur min mun hela tiden, nästan så mkt att Ela inte vill höra mera. Kan säga att det är illa!
Iaf kan man kort säga att om förslaget går igenom som det är så kan det bli väldigt inskränkingar utav internet så som vi känner till det. För den som vill läsa mer hittade jag fram dessa två länkar just nu: "En krigsförklaring mot internet" från DN och Isobels blogg.
För den som vill göra något, om inte annat skicka ett litet mejl, finns alla info på http://www.telekompaketet.se/.

Nu är det dags att avsluta innan Trollet har rivit ner Djungelkrigaren. *fniss* Vi vill nog inte riktigt testa hållfastheten hos honom ;)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hahaha, du är faktiskt den sötaste. sitter och läser högt ur din blogg för johan :)

Ippa! sa...

stackars Johan! Hoppas du läste för honom att han borde ringa sin lokala EU-parlamentariker =)