söndag, april 05, 2009

Puffelipuff

Japp då var vi hemma igen, efter en helg i Övertorneå. Fast först så har vi ju nyheten att Ela har åkt till Varberg och lämnat mej här. Trevligt! Eller mest ensamt men ändå.

Till och börja med så var jag ju å träffade Soc-sekreteraren hos Camilla i fredags. Hon verkade trevlig men hon började inte köra 100 hundra frågor om mej utan jag misstänker att det lär komma upp nästa gång när hon ska komma hit! så till den 23 måste allt se tipp topp ut! =/ Inte massa disk å sånt som det brukar vara här. Men annars hade jag fått leta mej i väg ut på lombolo och är inte helt säker på att jag skulle hitta..
Hade S i sjalen och impade på Camilla med kollega när jag knöt upp henne på ryggen och vi tog på bärjackan =) Handlade på Ica och kom på, nästan hemma, att jag kunde ju ringt Jonas så hade kan kanske kunnat köra hem oss och jag hade sluppit släpa mat och blöjor hem med ett sovande söt-troll på ryggen.
Packade ihop alla saker och pratade med min farmor, som längtade efter att vi skulle komma hem. Satt är på kvällen och var nervös för att åka och sen vaknade jag en gång i timmen hela natten för att jag var rädd att försöva mej. Suck!

Fick upp Saga och ut alla saker. Lyckas få ner allt på två tygkassar. Sen kom mini bussen och hämtade oss. Montera bilstol för jag vet inte vilken gång i ordningen denna månaden och iväg! Även denna dag hamnade jag i Findland, i ca 5 min men ändå. Vi skulle på Alko men det låg som jag sa aka för långt bort.
Sen började vi ätandet! Ni vet som vanligt när man är på konferens vad är det man gör?! Jo äter, sitter och sen äter men lite till och sen sitter man igen en stund och sen äter man ännu mera.
Sen började planeringen. Vi har massa saker vi ska lyckas få ihop detta året så jag behöver ju inte oroa mej för att inte ha nått att göra i vår iaf. Boende möten bla här(riskområdet) och i Svappis. Tydligen har Svappisbona ingen tro på Hyresgästföreningen. Sen ska vi medlemsragga och grilla korv i Järnvägsparken bla.
Sen åt vi fika och sen hade vi nån form av genomgång och sen fritid och sen mat igen.
Tre rätters med underhållning! Det ska tjafsas om att det är dyrt att skicka oss på kurs i Göteborg men underhållning på konferens är vi tydligen råd med. Det är dålig stil! Fast det verkar ju som om vi ska få åka iaf för jag fick inte anmäla mej till Grundkursen som är samma helg, just för att jag tydligen ska till GBG. Maten var jätte god precis hela helgen!

Dagens fundering: Varför måste 50+are alltid dricka sej fulla på konferens/kurser? Förlåt gäller inte bara 50+are utan typ alla. Jag först går det inte! Ni vet ju alla att jag med kan bli full ibland men varför när man ska upp på föreläsning dagen efter? Visst att det serveras vin till maten med då är det ett, två glas helt ok. Drack själv ett halft glas vin. Men detta att sitta och häva i sej i bastun innan maten, neeej inte ok!
(Gillar mitt Kirunagäng som drack typ ett glas vin var)


Idag så hade vi föreläsning om att hyreslägen troligtvis kommer att ändras och att det ligger ett förslag om att vi ska ha marknadshyror. Hua! Att vi får höjda hyror beroende på hur många som står i kö på att bo där vi bor. Höja bort bostadsbristen helt enkelt. Låta efterfrågan styra. Jag vet ju att jag skulle bli bortkonkurrerad ganska fort på en sådan bostadsmarknad.
Sen åt vi mat igen! Planerade lite till och kom på att vi ska beställa jackor till hela styrelsen. Häftigt! Mat igen och sen resan hem! Min väldigt trötta dotter sov när vi körde ut från parkeringen typ. Jag sov en stund senare, när sms-terron hade lagt sej =P
Några timmar senare var vi framme, i Svappis! Ås nu har jag vart där oxå. I huset gud glömde. *saka på huvudet* Kirunabostäder är väldigt bra på att stänga ner hus på fel sätt lika så har dem gjort med detta huset. Lite läskigt hus var det. Man går in genom porten och då tror man ju att mas ska komma till en trappuppgång men nee man hamnar i en gång som går under huset till alla gemensamma utrymmen och trappuppgångarna. Trodde jag skulle hitta vilse när jag skulle hitta ut själv. Har ju nu även sett den nedläggningshotade skolan. WOW! Hääääääftigt =P

Här hemma har vi bara slappat och vilat. Megatrött är jag. Helt klart därför jag sitter här kl 23 istället för att sova. *himla*
Borde hänga tvätt innan jag somnar. Är nog ehh 3? neee 4, kanske tom femte gången just den tävtten går i maskinen. Hmm inte bra.. Fast så brukar det inte va IBLAND kan samma tvätt få gå två gånger, aldrig mer. Förutom just nu då vill säga.

Till den viktigaste frågan:
Vem kan hjälpa mej köra in bilen i garaget?!
Jag kan ju som inte köra bil å det är synd om bilen som ska stå på parkeringen å frysa. Det går ju fort på 5 min... Snälla!
Hmm tror det förtjänar ett eget inlägg faktiskt. =)

Inga kommentarer: