lördag, april 18, 2009

The Piratebay-målet

Jag måste göra som alla andra bloggare och säga mitt om The Piratebay-målet.
Domen, som släpptes igår, blev att de fyra åtalade fick 1 års fängelse och 30 miljoner i skadestånd. Domen läckte dessutom ut en dag i förväg.
För det första orimligt högt skadestånd! För det andra Reinfeldt gick till val på att inte kriminalisera en hel ungdomsgeneration.

Läsvärt på ämnet:
Svd om domen
The Piratebay om TPB-målet
Gör jag oxå något olagligt nu som länkar till Lisa Magnusson som länkar till de som länkar
SR har bloggduell om fildelning mellan Johanna Nylander, student och fildelningsbloggare, och Per Strömbeck, talesperson för organisationen Databranschen.
Piratbyråns pressmedelande som är så fruktansvärt klockrent att jag måste citera in det här med
Piratbyrån

vi nöjer oss med 140 tecken

2009-04-17 01:42

PRESSMEDDELANDET FRÅN PIRATBYRÅN: Internet är IRL. AFK är en chimär. Domen är LOL. Framtiden är VÅR. Få er dos av 1337 @ http://is.gd/sQ1C !


Ljud och film:
Presskonferens från Peter Sundes soffa med Peter Sunde
Front i p3 om Scenen

Lite humor om ett viktigt ämne:
En av Piraterna på Piratbyrån bloggar om (och i) länkar
Piratbyråns Bevismaskin! Generera dina egna bevis och sätt dit dina nära och kära för brott mot upphovsrätten.

Ska jag ge mej i in IPRED-debatten på riktigt så kommer detta inlägg aldrig att ta slut. Så jag avslutar med en bild istället. Om IPRED kommer och knackar på dörren - Ssssccchhhh säg INGET!

1 kommentar:

ViolBlues sa...

Haha 140 tecken! ;) Jösses Amalia.