tisdag, april 21, 2009

Dagen, dagen

Jag tror vi kramas mkt i denna familjen <3 Trollet har kramat massa på lila N idag hos dagmamman. Lilla N vart lite konfundersam. De är så söta när de leker. Lilla N ställde sej i dörren, sträckte fram handen och tyckte kom så går vi på 1,5 åringsvis. Saga tog en väska och så klart lilla N i handen och så begav de sej ut på stora äventyr.
Dagmamman och jag har nog pratat om alla ytliga ämnen som finns, vet inte riktigt vad vi ska prata om imorgon asså. Nått får vi la komma på... Vi pratade om tider å så sa jag att att Ela, som vi bor med, kommer att hämta det närmaste tis-och-torsdagarna. Det belv en såndär tryckt tystnad. hihi innan jag kom på att det låter ju som om jag är ihop med Ela och inflikade att vi bor inneboende hos henne. Då verkade vi bara vara lite speciella.
Handla mat på Konsum med Saga på ryggen förutom dagmammans förundrade min när jag knöt upp henne, så tyckte en tant att där har hon ju det så bra och att jag var en fin mamma som hade henne så nära.
När Ela kom hem hade jag städat kontoret, flyttat skrivbordet och var i fullfärd med att flytta in sägen. Nu har vi inte längre en potesiell Tindra dödsfälla i vardagsrummet.
Sen lagade JAG O.O mat, första gången sen Ela kom hem. Jag har varit en bad roomie! Ela skruvade i barnspärran i de skåp där det gick. tyvärr inte i alla. Suck!
Sen låg vi i besudlingsrums sängen och fiffilurade lite. Innan jag kom på att mina nya skor hade kommit! Underbara! Sitter med de på mej nu och de är tom sköna! Nu behövs det dock ett par stuprörsjenas tror jag. Får nog ta ett kort på dom och visa Kusin-Vitamin för lite mode-tips.
Enkalre är ju ifs att ta kort på dom å lägga upp här men då får kan jag ju ha dom på mej när jag ska dricka vin med tidigare nämnda Kusin-Vitamin.
Träffade även en av mina körkorts-kompanjoner. Han är lite annorlunda =) Det är du med säger Ela direkt och jag tycker inte als och drar in armarna från ärmarna på jackan.

Inga kommentarer: