onsdag, april 29, 2009

"Full like a kastrull" på krypavstånd till Sytemet

Igår for vi iväg till Svappavaara vi skulle utfodra Svappisborna. En av dem iaf. Jag hade inte sett fram emot detta utan fasade då jag skulle behöva montera bilstolen EN GÅNG TILL.
Som tur är var just denna bilen den enklase att montera i! Stolen bara passade! Helt underbart! Jag lyckades tom att inte bryta en nagel. =)
Bilen är däremot lite läskig att åka i. Den gungar med i svängarna. Jag förstår var min åka bil rädsla kommer från. Ela kör bra så det gick över fort som tur är.
Väl framme började matlagande. Spagetti och köttfärssås som vanligt när vi är på tur.
Hmm.. Jaa.. Trevligt sällskap coh god mat kan det bli bättre? Joo det kan det ju vi fick ju fika! Frida hade ju köpt kaka till oss igår och halva vart kvar så den tog vi med oss oxå. Måste fixa fram en bild. Det är en jättegod... bulle? Vad kan den tekniska termen vara?
Vi hängde en stud sen for vi å kollade på lägenhet. Mitt i smeten. Krypavstånd till Sytemet.
Väldigt fint kök, vårat gröna köksbord hade dock inte passat där. Jag är glad! Jag surar å vill inte flytta. Tyvärr kom ju Ela med det vinnade argumentet: Du måste, Vi bor i riskzon 1. Så jaja vi kan la flytta då!

Satt å kollade lite klipp på YouTube. Helt appropå att tittade på lägenhet med krypavstånd till systemet.




Nu ska jag börja dra mej. Jag ska till Folkhögskolan och ha körkortsteori. Det är lagom segt. Våra böcker kommer som inte. Posten på vägen oxå.

2 kommentarer:

ma sa...

Full like a kastrull - I like!!!!

ViolBlues sa...

Hihi jag ÄLSKAR svenska alkoholpolitik! :D