måndag, april 27, 2009

Twitter!

För att förtydliga: Vi är kvar i Kiruna!

Är det ingen som läser min twitter-feed? Den finns där till höger =P

Vi har haft en trevlig helg, blev inte allt för mkt kräk. I fredags sov vi hela dagen. Jonas kom å väckte oss när han kom hem från jobbet. Okej, vi var vakna men inte uppe =) I lördags hade vi besök av en flicka och två pojkar från Lund. De var här uppe och skrev uppsatts, typ, om turismen här uppe.
Söndagen sov vi, handlade med Sötavännen, åt pizza med Peter och fick vi choklad bollar av våran gäst. Som försökte ge det till Trollet som var på väg i säng. Jag var dessutom duktig och packeterade alla papper både till kommunen och transportstyrelsen. Lyckades planera Saga schema tom juli! Ska bara lyckas hålla det någorlunda oxå. Kom på nu bara att jag skrivti fel inkomstuppgifter. Jag har skrivit med bostadtilllägget, bara det är ju 2000 för mkt i inkomst... SUCK!

Idag har Saga vart första dagen hos Dagmamman själv. Dagmamman är föröverigt ingift släkt med en vän. Det hade gått finfint tydligen. Hon hade dockblivit arg när hon skulle sova. Haha var vi förvånade!? Ne skulle inte tro det. Min dotter ska ju aldrig sova. Jag å andra sidan var mega nervös och var tvungen att sitta i telefon for ever för att överleva. Sen gick jag å la mej å sov! Najs!
Hämtade henne 14 å sen var vi hemma i 20 min sen kom Sötavännen och jag sprang vidare till körkortsteorin. Nu har jag alla papper. Behöver bara övertala någon som har haft körkort 5 år till att övningsköra med mej. Vem vill?!
Saga hade tydligen vart ett litet monster när jag var borta. Tokke Ela och Sötavännen!
Söta vännen hämtade mej uppe på Folkhögskolan och vi for hem! =) Matlagning och läggningsförsök av monstret. Det funkade inte så det blev matning av mamma sen läggning av barnet. När barnet sov blev det fika för oss stora vuxna barn. Det går bra för mej å Ela å inte äta godis. ALLA kommer hit med gott... så det är ju iaf inte vårat fel ;)

Imorgon ska vi till Svappis! Kan bli trevligt =) Vi har ju tom lyckats låna fram en bil.. Tackar!

4 kommentarer:

Mikaela sa...

Men du har ju redan två stycken som har lovat handleda dig ^^

Ippa! sa...

mjooo sant..men vissa vill man ju mer än andra ju.. ;)

Mikaela sa...

Jahaaaa..... Du är lite kräsen du... Hmpf!

Ippa! sa...

mjoo det är jag :P men vissa borde ju ha tid nu för tiden.

btw det är liiiiite löjligt att vi sitter på varsin sida av bordet. Vi borde gå AFK