lördag, mars 07, 2009

Äventyr

Nu är jag hemma åter en gång. Att komma hem dock var ett litet äventyr.

För att få köpa en biljett av SJ alls så fick jag åka från Luleå. A var en sötis å körde oss dit. 3h med S i bilen gick förvånadsvärt bra. Hon somnade innan vi hunnit ut på E4:an i Umeå och vaknade när vi var på väg i i Skellefteå, där vi ändå skulle stanna på Max. Så Yes precis som ni tänker så åt vi på Max.. igen *suck* Jaja nu är vi är hemma igen så är det nya tag med inga carbs. Jag gillar att åka bil det är mysigt. Hmm måste börja ta mitt körkort nångång nu snart så jag kan shoppa mej en 5000 kr bil å crusa gärnet ;)

Väl på tåget så deppar jag gärnet över att jag måste gå hem. Hmm det är så bra å bli ledsen över en sån greje eller inte, men men det löööser sej. Någonstans efter Gällevare, ett samtal med pappa å knasiga småfjortisar kommer jag på att jag kan ju ta en taxi hem! Då vart jag genast helt lättad!

Trevlig taxi snubbe var det med =) är det ifs alltid här uppe. Så ute ur taxi bilen å har packa ihop alla saker så de rymms på vägen lyckas valla S på rätt väg kommer jag på att "Fan jag tog igen nyckel när jag for" Bara å släppa allt å ringa Ela: "Du har låst dörren va?!" "Jaa joo vadå?" jaaa en bit i i samtalet efter att känt på båda dörrarna "Jag ringer FAB!" Tur vi har FAB som kan rädda oss iaf. FAB får tydligen inte öppa ominte lägenhets ägaren är på plats men Ela argumenterade å nog kom dom å öppnade, Ela är ju på annan ort så det kunde bli svårt om hon skulle vara här. Väktaren, kvinlig sådan(jaa jag har fördomar mot att de flesta väktare är av manligtkön, med LK som undantag(Detta är förresten så serisöt som min blogg kommer bli tillskillnad från Elas)), betalt och ytterkläderna av så sitter jag nu i soffan med en sovande S på magen. eller jaa nu håller hon på å vakna till så jag får avsluta =)

Kram på er mina vänner.

Å så tänker vi lite avensjukt på Frida och Maria som är å ser på Metallica. Hmm hade la ifs personligen vart mer avis om det var Thåström men men =)

1 kommentar:

ViolBlues sa...

Men Thåström kommer ju till Arvika dit vi ska! :D