torsdag, maj 14, 2009

Spika foten får en ny innebörd

Jag tror att denna bloggen har fått en släng av bloggdöden.

Denna veckan har varit, är fortfarande ifs, en sjuk vecka. Började ifs redan i söndags med att Saga fick en spik i foten. En stor spik för att fara in i Sagas fot. Jag tröstade Saga och Ela och Frida tog hand om ringade av sjukhuset, omplåstrande och tvättande.
Under natten fick Saga feber och Elas kräkade på jobbet å fick fara hem. Ringde Vårdcentralen och fick hör och hämpnad prata med en männsika efter bara en timme! Omg! Vi fick en läkartid redan på eftermiddagen tom.. Stor dag för Vrådcentralen asså. Väl där var det helrörigt iom att jag inte riktigt kan Trollets personen. Efter hjälp från en vän så löste det sej. en halvtimme sen in till doktron eftersom datron bestämde sej för att haverera oxå. Dokton tittade på foten och tyckte nog jag var lite löjlig. Visst hon hade feber men foten såg fin ut och så är hon förskyld med liksom det ser väl vem som att det bara är förskylningsfeber typ. Jaja första sjukhusbesöket med Saga.
Ja ni Saga var hemma tisdagen oxå. Sen har veckan fortsatt med Saga på dagmamman, denna mamman och Ela i stora sängen. Idag har jag iaf lyckats masa mej till Camilla.
Vi konstaterade att min Försäkrinngskassehandläggare sitter i Varberg. Japp det är ju lyckat. Hur harde tänkt att hon ska kunna ha uppföljningssamtal etc med mej när hon sitter 200 mil bort? De hade nog lite otur när dom tänkte. =)

Trollet sov hela natten i sin säng i natt. Hon bestämde dock att det var morgan vid 05. Tyckte inte mamman som sov vidare och barnet var ute på stora äventyr här i lägenheten i morse.
Hon fick dessutom gå till dagmamman med jackan bakofram. Hon klädde på sej så å jag resonerade som så att var och en skäms för sej själv.

Vi är nu ett vardagsbord minde och rätt antal bord står nu i rummet. Tokke saga hon hade precis adopterat det upp och ner vända bordet till sin plats i livet tillsammans med sitt tangetbord (som hn förövrigt brukar dra efter sej som en brio-hund), nån bok och sin mugg.

1 kommentar:

ma sa...

Jo men, "VAR O EN ANSVARAR FÖR SIG" eller hur!;)