måndag, maj 25, 2009

Klippa och klistra aka pysselträff med PP

På tisdag ska vi ut på äventyr med Piratpartiet igen =) Vi ska klippa och klistra någonstans på tuolla. Som tur var blir vi hämtade då jag varken vet vart jag ska eller hur jag skulle lyckats komma dit med x antal flyttlådor.
Jag står för klister och eftersom jag har kilsterreceptet i en fil och jag måste ha ner antalet flikar i firefox så slänger jag in det här =)

Alternativ till tapetklister

Olaga affischering retar folk och butiksägare och det slår tillbaka mot oss som en "trevlig" organisation. Malmö stad kommer nu att anmäla organisationerna bakom olaga affischering. Pilotfall lär bli Ung Vänster - artikel Med andra ord, affischera bara där det är tillåtet! Tipsen ovan gör att affischerna är lätta att ta bort, och därför OK med kommunerna vi pratat med.

Här kommer receptet på tapetklister som klistrar som satan. Dubbla detta så får man till vad som behövs för vårt behov.. tänk man behöver en stor gryta =) produktionskostnad är cirkus 10-15 kronor

Du behöver:

4 l vatten

½ l socker /man kan ta häften sirap då klistrar det ännu värre

15 matsked potatismjöl

Gör så här:

Blanda ut potatismjölet med hälften av vattnet så att det blir en jämn smet. Sedan kokar du upp resten av vattnet plus socker i en kastrull. Tag av kastrullen från plattan och häll i smeten med potatismjöl och vatten. Rör hela tiden. Låt blandningen hettas upp igen men låt den inte börja koka. Sen behöver du bara låta det kallna och vips har du ett giftfritt och fungerande tapetklister till alla projekt.Du måste rengöra kastrullen direkt, det går inte bort annars...

Det är coppat från Piratpartiets wiki

2 kommentarer:

Unknown sa...

haha du e godis:D

Ippa! sa...

Vadå godis?