fredag, maj 01, 2009

1 Maj

Idag har vi vart i stan och tågat. Tom Ica hade stängt. :O


Frida


Saga

Ela ägnade sej ut ballongflygning.

Plattform Svappavaara

Plattform Svappavaara

Vänster Parties talare.
"Och Reindfeldt myser" // "Nu myser inte Reindfeldt längre, han har trokat upp champagnen"
Fast jag trodde inte Vänstern var kommunister längre, lyckat att ha Djugelkrigaren på tröja då.. Hm kanske inte?

MUF var ute på 1 Maj. De såg allt liiite mallplacerade ut.
Frida och jag: Vad gör MUF här?! IDAG?! :O
Två tanter: Jaa dom är ju arbetare dom med nu förtiden!

Socialdemokraternas talare.
Han bad folket gå närmare. Plattform Savappavaara med sitt jätteplakat gick fram.
Talaren bara jasså jaha och låter uppenbart missnöjd. Inte alls de han ville ha längst fram.
Förövrigt precis när jag knäppte så satte de ner banderollen på oder från talaren.

Socialdemokraternas Talare igen.
Sossarnas alla talare var bland de segaste som fanns.
Deras sång med.


Jag knöt fast sjalen runt midjan på Saga och den andra i vagen, så honinte kunde rymma helatiden.
Sen knöt jag upp henne på ryggen med halva Kiruna som plublik.


Jag med trollet på ryggen

Det är sommar i Kiruna!

Det är sommar i Kiruna!


Det är sommar i Kiruna!

Jag sitter fast!


Vi hade en trevlig dag med hamburger lunch. Korv för hunden och barnet. Dåligt med tågade dock. Bara Plattform Savapavaara som faktiskt tågade, å då bara några varv runt parkeringen. Inte ofta man ser hela Svappis på en gång *fniss*
När vi kom hem var vi massa trötta allihopa, utom S som hade sovit på min rygg. Frida och Ela somna på soffan, och jag i sängen tillsut. Saga lekte hulligan och rev lägenheten undertiden.

Inga kommentarer: