tisdag, maj 19, 2009

Den lever!

Att jag inte blogg nu förtiden är för att min lilla mamma tycker att jag ska hjälpa henne googla fram en 40års present. Att det är väldigt fint vänder gör ju inte heller bloggsaken bättre. Inte vill jag sitta inne då.

Jag cyklade så mkt igår att jag har ont i rumpan. Hmm trodde jag hade bättre kondis än jag har =/ jaja snart är la både min cykel och Sagas vagn här.

Det är som sagt sol och fint väder. Jag gick till coop i bikiniöverdel i söndags. Jaaa helgen ja.. Hur mkt jag än älskar Ela och hur mkt jag än älskar att bo med henne så var det lite skönt när hon for till skogs i lördags. Hon har ju vart hemma sjuk från jobbet så vi har vart ihop jaa ca 13h varje dygn. Söt var hon i fredags när hon väckte mej med macka på sängen.
I söndags när hon kom hem igen så hade hon med sej abborrar hem! Hela sånna! Jag stod å petade lite på fisken å så bajsade den ut rom! Dom hade dödat en mamma!! å bäbisar! OMG! JAg lyckades filéa två av de små firrarna med hjälp av Ela som googlade. Vi är ett bra team <3

Just nu har jag svartabönor på spisen. Vi har blötlagt själva känns väldigt husligt. De ska koka hela 50 min så de är nog lagom klar när Ela kommer hem med vår barn.
Barnet älskar förresten sin cykelhjälm. När Ela hämtade henne på dagmammelokalen igår så åkte hon bilen med cykelhjälm hem.
Sen vid 16-17 kommer det en piratpartist med valseldar till mej. Funderingen för dagen är hur gammal är han?

Nu ska jag vila och spika en stund innan alla kommer hem å jag måste göra något igen. Typ sallad.. =)

Inga kommentarer: