lördag, juni 13, 2009

Rakar du benen i sommar?!

Har funderat lite på detta med tjejer och hår sen jag fick kommentaren "Men du har ju hår där! O.O" när jag låg med armarna över huvudet i linne. Jaa för er som missat faktumet så har faktiskt tjejer oxå hår! Tom under armarna. Chockerade va?!
Egentligen ser jag inte riktigt poängen med att raka sej både här och där. Fast sen att jag gör det är en annan sak, hycklare som jag är.
Jag rakar armhålorna, benen och bikinilinjen plus att jag noppar ögonbrynen, vilket faktiskt oxå räknas in här.
Varför jag gör detta är är intressant. Jag gör det bara för att man "ska" och för att försvara mitt val lite extra så kan jag dra till med att det känns som om man luktar mindre svett om man rakar armhålorna men det är ju inte den största anledningen. Sen för att försvara för min dotter och för att hon förhoppningsvis inte ska bli lika fixerad, så rakar jag mej bara ibland, typ när jag ska gå bort.
Så jag lovar att jag kan gå barbent med håriga ben! Jag är lääääskig va?! =P

Andra på ämnet: Sagor från livbåten & .357, honey


Inga kommentarer: