lördag, juli 04, 2009

Komposter

Nu har jag SjalBarnat och googlat kompster en stund och inte direkt har jag blivit klokare.
Ett som är säkert dock är att det ska vara en täckt kompost. det kan komma björnar annars ju! Å visst man kan bygga en själv.
Här finns en beskrivning. Vill du ha lite allmän fakta om komposter och vad man kan kompostera så finns det här. Jag tycker det kan, för Fiskmannens del iaf, vara en vettig idé.=)

Jag röstar för IKEA komposten som går under IKEA nämnet Klamby och ska tydligen kosta 499:- Dock går den inte att hitta någonstans på deras hemsida och när man googlar så finner man bara denna bloggen.

Här är en SjalBarns tråd om vad för kompost som är bra och här en om hur man får igång en kompost.

Här en översikt över komposter från 2004, inte så läsvärt kan jag tänka. Ehm skummade bara lite snabb själv dock. Det är Konsumentverket länk å de brukar ju ifa vara läsvärda.

Här är ett Råd & Rön test av komposter.
Här har Ica kuriren det samma. Hmm mest dyra komposter.

Detta testet HÄR tycker jag verkar vara det vettigaste.

Här, Här, Här och Här är tillverkare av komposter.

Ja inte är det så att vi ska en kompost på ballongen inte, utan jag kom på den perfekta (och påträngade) idé att Fiskmannen behövde en kompost i sin stuga. *fnissa* Som den lilla miljö-mupp jag är, eller som Linda tycker jag är =P

4 kommentarer:

Mikaela sa...

Meh! Vadå FIKSMANNEN?! Torsken var det ju! Tss!

Ippa! sa...

Ska jag sluta mesa tycker du?
Hmm skriva pojkvännen eller rent av namnet kanske skulle funka oxå =O VÅGAT!

Mikaela sa...

Ja, ditt PÖK! Det hade ju varit mer sanningsenligt ;P

Frida sa...

mycket kompostlänkar =D och så kan du i fortsättningen skriva "mitt pök *namn* som flyttat in med sin tandborste"... tycker ja =D